zondag 4 maart 2012

Creatief middagje

Vandaag weer lekker wat creatief geweest. Mijn zoon heeft een nieuw mobiel gekocht en dacht dat die ook wel in zijn oude hoesje pastte. Helaas was dat niet zo, dus wilde hij volgende week een hoesje gaan halen. Eigenlijk zo'n zelfde als dat ik heb.
Maar ik stelde voor om een hoesje te maken voor hem. Dat mocht, maar dan moest hij wel stoer zijn en er moest op een makkelijke manier zijn telefoon uit te krijgen zijn.

Dus pakte ik spijkerstof, garen en lint en ging aan de slag.
Het lint zit binnenin vastgemaakt op ongeveer 2 cm van de bodem. Met het erin stoppen van je mobiel, druk je het lint naar beneden. Als je je mobiel er weer uit wilt halen, hoef je alleen maar aan het lint te trekken en hij komt ver genoeg naar boven om hem makkelijk te pakken.


Het lint zorgt er ook voor, dat je mobiel niet eruit kan vallen, doordat deze sluit met klitteband.
Mijn zoon was er in ieder geval erg blij mee!

Na wat zoeken heb ik dan ook een leuk patroon gevonden van een uil. Ik wilde namelijk voor mijn dochter aan haar fietssleutel een hanger maken, zodat deze beter opvalt in haar schooltas. Ook zij is er helemaal blij mee.


Voor haar vriendinnetje heb ik er ondertussen ook nog 1 gemaakt en en kan komt de paarse in de auto te hangen. Daar zit lekker lavendel, uit eigen tuin, in. Hebben we ook weer een lekker luchtje in de auto.


TOT BLOGS!

1 opmerking:

  1. He Mamanon, wat een leuk idee om daar een tutorial van te maken. Wil er toch nog maken vandaag, dus zal eens kijken of het me lukt om het duidelijk te laten zien en beschrijven. Maar is echt gemakkelijk hoor...

    Groetjes, Esther

    ps. Wat heb je je site leuk ingedeeld! Hoe heb je dat gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen