zondag 6 mei 2012

Lingerie shoppen in Breda

Ondanks dat ik donderdag al niet helemaal lekker opstond, wilde ik toch van deze dag genieten.
De kinderen waren namelijk een dagje naar Bobbejaanland. We waren dus kinderloos en dus konden we iets met z'n 2-en gaan doen.
Eigenlijk zouden we de hele dag hebben, maar manlief had toch een nachtdienst gekregen, dus moest nog wel een beetje slapen bij thuiskomst. Dus bleef het bij een middagje kinderloos.
Als we de hele dag hadden gehad, waren we lekker naar Scheveningen ofzo gereden. Hadden we daar lekker wat gewandeld en gegeten en dan weer terug gereden.

Nu moesten we dus iets anders verzinnen. Intratuin is voorbij gekomen, maar daar waren we pas al geweest, dus optie gestreept. Ikea was ik net een week geleden ook al geweest, dus ook een streep erdoor.

Nu weet ik dat manlief shoppen niet zo geweldig vind, maar misschien dat ik het aantrekkelijk voor hem kon maken ;-)

Doordat ik zoveel ben afgevallen zijn namelijk echt alle kledingstukken te groot geworden. Heb qua kleding niet te klagen, want heb veel kleding gekregen van een vriendin die ook aan het afvallen is en dat voor haar te groot geworden was. Dat scheelt een hoop geld, want het scheelt nu zo'n 4 maten kleding met afgelopen november. Om steeds passende kleding te moeten kopen voor een maand, vind ik niet echt een optie.

Maar met kledingstukken bedoel ik echt alles. Ook ondergoed werd te groot. Dus besloot ik (in overleg hoor!) dat we een middagje naar Breda zouden gaan, zodat ik in ieder geval weer eens een goed passende bh kon dragen. Ik ga daarvoor eigenlijk altijd naar Naron. Ze helpen je daar vriendelijk en goed. Ze kunnen daar goed je maat bepalen, want een goed zittende bh is erg belangrijk als je net iets meer hebt dan de gemiddelde vrouw. Nu ging ik ervan uit dat mijn cupmaat ook wel geslonken zou zijn, dus vond het wel belangrijk dat er even goed gekeken werd.

We gingen de winkel binnen en hebben toen samen gekeken wat we mooi vonden. Ik pakte dan de maat waarvan ik dacht dat ik die zou passen. Ik had namelijk op internet gezocht welke cm-ers bij welke maat zouden passen (nooit doen, want klopt van geen meter!) Met 3 bh's ging ik het pashokje in.
Ik trok de eerste aan en hij zat niet verkeerd, maar wilde toch informatie. De omtrek bleek te groot. De cupmaat was ook niet goed.
Ze ging even voor me zoeken en kwam toen met de juiste maat terug. Cupmaat moest groter, omtrek een stuk kleiner (ik kom van 110 omtrek), 75 om precies te zijn... Was echt verwonderd hierover.

Maar omdat ik nog steeds aan het afvallen ben, heb ik het nu even bij 1 bh gelaten. Anders heb ik over een tijdje weer een kast vol bh's die te groot zijn. Heb nog 2 bh's die qua omtrek nog wel redelijk zijn (85). Dus veel wassen en over een tijdje, als het afvallen gestopt is, maar eens lekker shoppen voor een paar erbij.

TOT BLOGS!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten