zaterdag 25 augustus 2012

Oeps, nieuwe hobby...

Een paar weken geleden stond er vanuit mijn facebook-vrienden een oproep.

Wie zoekt er nog een nieuwe (verslavende) hobbie en wil (gratis) leren glaskralen branden???? Wie wil dit graag leren en voor mij af en toe kralen branden? Je moet er wél de tijd voor (kunnen en willen) nemen, en als je het onder de knie hebt, mag je ook kralen voor je zelf branden...

Hier moest ik gewoon op reageren want ik heb jaren gelopen dat ik een cursus wilde gaan volgen, maar steeds kwam er iets tussen of de afstand naar de cursus was te ver.
Deze keer zou het in mijn woonplaats zijn en is degene die dit aanbood, ook nog een een vriendinnetje van vroeger.

Gisteren mijn eerste "les" gehad... En wat is het leuk en moeilijk... Had ook niet verwacht dat het makkelijk was, maar het is echt moeilijk. Nu moet ik wel zeggen dat ik een linkspootje ben en zij een rechtshandige brander heeft, dus dat maakt het wel extra moeilijk voor mij.



Vind ze redelijk gelukt. Vooral de kleine kraaltjes zijn mooi rond en hebben een gaatje in het midden.
Ook redelijk wat kralen met een verkeerde aanzet en dat is moeilijk te corrigeren. Vandaag 2de "les" gehad en ik hoop dat er een paar hele mooie tussen zitten. Donderdag "les" 3 en kan ik mijn kralen van vandaag bekijken.

Hieronder de kralen die ik gemaakt heb tijdens les 2 en 3. Maar ook een paar mislukte zien jullie wel.



TOT BLOGS!

1 opmerking:

  1. Zo! Dat is gaaf! Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen