donderdag 14 juni 2012

Overlevingspakket voor Portugal

Al vanaf begin juni zijn mijn vader, moeder en ik iets aan het bekokstoven voor mijn zus en haar familie. Zoals jullie misschien al weten, vertrekken zij voor minimaal 3 jaar naar Portugal. Nu is dat nog best te rijden of te vliegen, dus echt niet naar de andere kant van de wereld. Maar voor mij ver genoeg om haar de komende jaren alleen te zien als ze hier in Nederland zijn.

We begonnen te bedenken wat nu leuk zou zijn.
Een overlevingspakket werd geboren. Dus een lijstje gemaakt met, waarvan wij denken, echt Nederlandse dingen...
Speculaas, hagelslag, vruchtenhagel, stroopwafels, drop, bitterkoekjes en erwtensoep kwamen als eerste op het lijstje. Tijdens het winkelen kwamen er nog een heleboel andere boodschappen bij. Maar ook een Nederlandse vlag en vlaggetjeslijn. Een oranje voetbal en natuurlijk mochten de oranje-wasknijpers niet ontbreken, want een droger hebben ze daar (nog) niet.

Om het geheel "af" te maken besloten we een (iets uitvergrote) foto van mijn ouders en mijn gezinnetje te geven. Die kunnen ze dan in de woonkamer plaatsen in het nieuwe huis, zodat we toch een beetje meegaan.
Ongeveer zo'n zelfde foto hebben we vorig jaar gemaakt en aan mijn moeder gegeven voor haar verjaardag. Dat idee, spijkerbroek en witte shirts, wilde ze nu ook.
Gisteren was het prachtig weer voor een foto, dus die was zo gemaakt.

Met mijn ouders afgesproken dat ik mijn zus vandaag zou bezig houden, zodat we zeker wisten dat ze vanmiddag thuis zou zijn. Eerst naar de IKEA gereden voor nieuwe matrassen. Daarna wilde ze mijn afzetten, zodat ik weer naar huis kon rijden, maar ff een smoes bedacht en zo kon ik toch nog wat langer bij haar blijven.

Toen we haar kinderen van school hadden gehaald, reden we naar haar huis. Daar stonden onze ouders al te wachten... "Wat komen pa en ma nu doen"... Geen idee riep ik... Bij binnenkomst kon ik bij het pakket de kaart leggen, want die had ik gekocht.

Toen mocht het pakket uitgepakt worden en had mijn zus pas in de gaten dat ik in het complot zat...
Maar volgens ons was het een geslaagde aktie!


En volgens mijn zusje ook, want die was wel een beetje ontroerd!

TOT BLOGS!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten